sobota, 3 marca 2012

Wiza na Białoruś

By uzyskać wizę turystyczną na Białoruś należy dostarczyć do konsulatu Białorusi:
  1. wypełniony i podpisany osobiście przez wnioskodawcę formularz.  Formularz wniosku wizowego można ściągnąć ze strony Ambasady Białorusi tutaj
  2. jedno kolorowe zdjęcie 3 x 4 cm – nie starsze niż 6 miesięcy i umożliwiające identyfikację osoby aplikującej
  3. paszport - powinien zawierać podpis i być ważny co najmniej 3 miesiące po ukończeniu okresu ważności wizy oraz koniecznie zawierać  czyste strony (co najmniej są 2)
  4. potwierdzenie wpłaty na konto Ambasady w Banku Millenium według taryfy opłat konsularnych:
    konto EUR 86 1160 2202 0000 0001 4261 8744
    Ambasada Republiki Białoruś w RP ul. Wiertnicza 58, 02-952 Warszawa
    Tytułem: oplata za wizę nazwisko imię
  5. ubezpieczenie zdrowotne:
         firmy “AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A.” (http://www.axa.pl/, na przykład: ul. Chłodna 51, Warszawa, tel. (22) 555 00 50);
        firmy “Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group” (http://www.compensa.pl/, na przykład: al. Jerozolimskie 162, Warszawa, tel. (22) 501 61 00);
         firmy "Towarzystwo Ubezpieczeń Europa SA" (http://www.tueuropa.pl/, na przykład: ul. Powstańców Śląskich 2-4, Wrocław , tel. (71) 33 41 700);
         firmy “
Ja dodatkowo dostarczyłem ksero paszportu osoby u której będę mieszkał na Białorusi.


Jako, że w moim mieście nie ma białoruskiego konsulatu i nie chciało mi się osobiście jechać do Warszawy do białoruskiej ambasady, znalazłem biuro podróży, które za 80 zł załatwi za mnie wszelkie formalności. Biorąc pod uwagę, że przy normalnym trybie wydawania wiz musiałbym dwa razy pojechać do Warszawy, stracić czas i zapłacić za bilety PKP ok. 140 zł, było to najracjonalniejsze wyjście. Tym bardziej, że w biurze zakupiłem ubezpieczenie. Za 23 dni ubezpieczenia zapłaciłem 50 zł (14 dni kosztują ok. 35-40 zł). Teraz tylko trzeba poczekać na wydanie wizy. Mam nadzieję, że Łukaszenka nie przykręci śruby z wydawaniem wiz z powodu tego całego zamieszkania z odwoływaniem do kraju ambasadora Polski i EU na konsultacje.



5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! Informacja się okazała przydatną. ))) Na stronie internetowej Ambasady Białorusi w Warszawie nie ma żadnej wskazówki na konto bankowe. Wpadka białoruskich urzędników. )))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że pomogłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na stronie ambasady jest napisane:

      Opłatę konsularną za rozpatrzenie wniosku wizowego dokonuje się na podstawie pokwitowania wystawionego przez urząd konsularny. Płatność dokonuje się w oddziale banku w dniu złożenia wniosku wizowego w wysokości, ustawionej zgodnie z aktualną taryfą opłat konsularnych.

      Usuń